Freins avants Sebring Cab 2001

JEUFEU
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Re: Freins avants Sebring Cab 2001

Message par JEUFEU »

franck855 a écrit : 23 avr. 2017, 19:41 Bref une purge classique :lol:
Heueueueueueu, oui je crois bien :wink:
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franck855
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Re: Freins avants Sebring Cab 2001

Message par franck855 »

C'est évident le système ABS est électrique et non hydraulique, je ne connais pas d'ABS fonctionnant à l'huile :wink:
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JEUFEU
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Re: Freins avants Sebring Cab 2001

Message par JEUFEU »

franck855 a écrit : 24 avr. 2017, 11:48 C'est évident le système ABS est électrique et non hydraulique, je ne connais pas d'ABS fonctionnant à l'huile :wink:
Pourtant je trouve bien des articles sur le désamorçage du bloc/pompe ABS et de purge d'ABS :roll:
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franck855
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Re: Freins avants Sebring Cab 2001

Message par franck855 »

Sur quel véhicules :?:
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lebaron_49
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Re: Freins avants Sebring Cab 2001

Message par lebaron_49 »

Voici un extrait du manuel technique de la Sebring via ce site : http://workshop-manuals.com/chrysler/se ... page_4266/

(désolé pour l'anglais) :


Brake Bleeding: Service and Repair
Antilock Brake System

STANDARD PROCEDURE - ANTILOCK BRAKE SYSTEM BLEEDING

The base brake's hydraulic system must be bled anytime air enters the hydraulic system. The ABS though, particularly the ICU (HCU), should only be
bled when the HCU is replaced or removed from the vehicle. The ABS must always be bled anytime it is suspected that the HCU has ingested air.
Under most circumstances that require the bleeding of the brakes hydraulic system, only the base brake hydraulic system needs to be bled.
It is important to note that excessive air in the brake system will cause a soft or spongy feeling brake pedal.

During the brake bleeding procedure, be sure the brake fluid level remains close to the FULL level in the master cylinder fluid reservoir. Check the
fluid level periodically during the bleeding procedure and add DOT 3 brake fluid as required.

The ABS must be bled as two independent braking systems. The non-ABS portion of the brake system with ABS is to be bled the same as any
non-ABS system.

The ABS portion of the brake system must be bled separately. Use the following procedure to properly bleed the brake hydraulic system including the
ABS.

BLEEDING

When bleeding the ABS system, the following bleeding sequence must be followed to insure complete and adequate bleeding.
1. Make sure all hydraulic fluid lines are installed and properly torqued.

2. Connect the DRBIII~ scan tool to the diagnostics connector. The diagnostic connector is located under the lower steering column cover to the left

of the steering column.

3. Using the DRB, check to make sure the CAB does not have any fault codes stored. If it does, clear them using the DRB.

WARNING: WHEN BLEEDING THE BRAKE SYSTEM WEAR SAFETY GLASSES. A CLEAR BLEED TUBE MUST BE
ATTACHED TO THE BLEEDER SCREWS AND SUBMERGED IN A CLEAR CONTAINER FILLED PART WAY WITH CLEAN
BRAKE FLUID. DIRECT THE FLOW OF BRAKE FLUID AWAY FROM YOURSELF AND THE PAINTED SURFACES OF THE
VEHICLE. BRAKE FLUID AT HIGH PRESSURE MAY COME OUT OF THE BLEEDER SCREWS WHEN OPENED.

4. Bleed the base brake system using the standard pressure or manual bleeding procedure.
5. Using the DRB, select ANTILOCK BRAKES, followed by MISCELLANEOUS, then BLEED BRAKES. Follow the instructions displayed. When

the scan tool displays TEST COMPLETED, disconnect the scan tool and proceed.

6. Bleed the base brake system a second time. Check brake fluid level in the reservoir periodically to prevent emptying, causing air to enter the

hydraulic system.

7. Fill the master cylinder reservoir to the full level.
8. Test drive the vehicle to be sure the brakes are operating correctly and that the brake pedal does not feel spongy.

:wink:
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JEUFEU
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Re: Freins avants Sebring Cab 2001

Message par JEUFEU »

franck855 a écrit : 24 avr. 2017, 16:17 Sur quel véhicules :?:
Baaaah sur plusieurs...mais rien trouvé spécifiquement sur la Sebring.
En fait j'ai tapé désamorçage ABS et suis tombé sur différents post de forum.
Bon, je ne suis pas mécanicien ni même un bon bricoleur automobile...mais Google est mon ami :)

J'ai également tapé bloc abs pour voir et je vois des photos de bidules ABS avec des tuyaux qui en sortent :mrgreen:
Par ailleurs j'ai lu ce genre de poste sur comment faire une purge de freins avec bloc abs :
de préférence sous pression
Ni surtout pas vider le bloc ABS quand on a pas les fiches de diag
Sinon c'est du classique


D'ailleurs The ABS must be bled as two independent braking systems / The ABS portion of the brake system must be bled separately confirme la présence de liquide de frein dans le bloc ABS ?

Du coup au final alors ? Liquide de frein dans le système ABS et donc un coté hydraulique : Oui ? Non ?

En tout cas merci pour l'extrait du manuel et du lien (que je garde précieusement bien sur 8) )
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franck855
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Re: Freins avants Sebring Cab 2001

Message par franck855 »

Oui mais Sebring que nenni :shock:
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